Geleceği İnşa Eden Çocuk!

Seda Çakmak
2 min readApr 3, 2018

Yeni neslin her zaman farklı olduğunu biliyordum. Fakat bu kez bilinç olgusunu epeyce aşmış bir çocuk farkettim. Ne kadar aşmış olabilir ki diye sorabilirsiniz. Yazıya devam edince bana hak vereceğinize eminim…

Ankara Startup Zirvesi ‘nde kendisini Edelkrone ekibine soru sorarken farkettim. Basitçe bir soru değildi sorduğu. Ekibin bu işe başlarken neyi hayal ettiğini soruyordu!

Henüz 15 yaşında olan Mehmet Ali Makbuloğlu İstanbul Eyüboğlu Kolejinde 9. sınıfta okuyor. Kendinden emin, güler yüzlü, melek gibi bir şey… Merakın ne üzerine diye soruyorum. Sıralıyor..

-3 sene önce İstanbul Model Uçak Klübü’nde uçak uçurmaya başladım. Ondan sonra multikopterleri profesyonel olarak uçurmaya başladım. Şu an hobilerim arasında piano çalmak, bisiklete binmek, basketbol oynamak ve drone uçurmak var. Şu an mühendislik ve mekatronik ilgi alanlarım arasında.

MIT (Massachusetts Institute of Technology) ‘nin gelişmelerini ve yapay zeka konularını yakından takip ediyor. Tüketici elektroniği ilgisini çekmiyor. Kendisi daha çok üretmekten yana. Bu küçük dehanın teknoloji hakkında ne düşündüğünü merak ediyorum, geleceğin teknolojisinde neyi hayal ediyordu acaba?

-Teknoloji çok hızlı gelişen bir şey. Olasılıklara bağlı bir keşif kuramı adeta. Komponentleri farklı kullandığınızda çok farklı şeyleri elde edebiliyorsunuz. Günümüzde bulunan Maker Hareketi ‘nin faydaları gelecekteki açık kaynakları olabildiğince çok geliştiriyor. Artık skype konuşmaları, hologram teknolojisi ya da uzaktan eğitim gibi sanal gerçeklik içeren farklı projelerle değişecek. Dünyanın globalleşen sektörleri gelecekte, hatta belki de 24 saat sonra değişecek. Buna gönülden inanıyorum.

Dünyadaki bütün bilgilere ve gelişmelere internet sayesinde ulaşsak da ve bunu en iyi kendisi yapsa da isteyip de ulaşamadığı ne var diye merak ettim.

-Dünyada olupta benim ulaşamadığım şey, CERN gibi bir araştırma merkezinin Türkiye’de bulunmamasıdır. Artık yavaş yavaş açık kaynaklara önem veren bu bilim merkezinde olan kalite, şu an Türkiye’ye devletin değil özel sektörün getirmeye çalıştığı bir şey.

Bu kadar bilgi ve becerisinin yanında Mehmet Ali’nin sosyal duruşunu merak ediyorum. Klasik bir soru soruyorum ve cevap hiç de sıradan değil.

-15 yaşında biri olarak dünyaya ne mesaj vermek istersin?

-Her yerde verdiğim mesajı burada da vurgulamak istiyorum. 21. yüzyıla uygun bir birey olmak istiyorsak egosu küçük, kalbi büyük, zihni berrak, elleri hızlı, çift kanatlı (vicdani ve mantıksal zekası olan) birey olmamız gerekiyor.

Z kuşağının hızlı tüketim anlayışına rağmen Mehmet Ali’nin berrak zihnine hayran kalmamak elde değil. Elbette bilinçli ebeveynlerinin rolü de büyük.

Bilinçten bahsederken artık ne demek istediğimi anlıyorsunuzdur…

--

--

Seda Çakmak

#girişimcilik #markailetişimi #yaratıcıendüstriler #etki #dijitaldünya sedacakmak.com